Översättning: 别 - 张烨

Skiljas – Zhang Ye

I regnets buller
hör jag dina hjärtslag
Nej, säg inget

Regnvattnet
rinner längs mina kinder

Du sa en gång
att det här är lyckans källa
och det smakade mycket riktigt sött, då när
vi höll hand i en regnig årstid

Du klättrar för att bryta en osmanthuskvist
medan mina blommor slår ut på marken

Framför oss
gläds ån åt hur kraftfullt det kalla regnet forsar
Långt borta
syns ännu fördämningarna, tårpilarna, dimman
syns ännu den turkiskt röda bron
men vi två ler inte längre mot varandra

Jag borde tacka dig
tack vare dig är jag inte längre oskyldig
Mitt sinne är fyllt av invecklad skönhet
och jag har lärt mig att akta mig för regnet

Så varför skulle du hålla i paraplyet åt mig mer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0