Paus, en takt

Jag trodde kanske att Maria överdrev när hon förut sa att sång löser upp spänningar och kan få nästa vilka känslor som helst att komma forsande fram. Men se, bara fyra veckor in på terminen fick jag se mig övermannad av insidan på mitt eget huvud. Sång är inte bara ljud; sång är luft, puls och hjärta, och på insidan av huvudet kan det finnas elände (och vatten) som vill ut. Så låt det då komma. Det går alltid att bädda ner sig med kaffe och Judee Sill på repeat, i väntan på att dagen ska bli nästa dag och bekymren ha lättat.

En två tre
två två tre
en två tre
en -

Idag är nästa dag, och det är gott att sjunga igen. Övar Valetpolska utan slut och bråkar med bröströsten. Sammanbrotten är tillfälliga och terminen lång framför mig.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sång är också längtan. Jag har så många som hör til dig, och jag längtar efter dig när jag lyssnar på dem här i Stockholmsregnet.

2013-09-19 @ 11:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0