Risiga bilder ur mobilen


Jag och Xuan, dag två eller så.


Gu De, Momo och Leilei, backstage på Xinguang.


24 hour self-service library, alldeles i närheten av vår lägenhet. Vet ännu inte hur man skaffar lånekort, men ändå, värsta grejen!

Folk backstage på Xinguang Xianchang. Yukun andra från vänster, Zhang Meng längst till höger.


Gangzi har klippt sig, men är fortfarande kungen av strupsång.


Liuying-parken, fem minuter från där jag bor.


Jag bor även alldeles i närheten av Kinas dockteater. (lol)

Utsikt från gångbron vid närmaste busshållplatsen. Norra tredje ringvägen.
 

Nanwu, bra band.


Jag gick in i denna lilla klädbutik för att fråga om det var en svensk som startat den, men det var tydligen bara så att "chefen gillar Sverige". 


Och varenda gång tror jag att det står Siljan hairdressing.


Diaoyu-öarna tillhör Kina. Utanför en frisersalong i området där jag bor.

Fantastiska bandet Gar (嘎调), på Yugong Yishan.

Trendspaning, Beijing hösten 2012: hårspännen med små söta öron på. Åtminstone var tredje tjej hade sådana vid Houhai i förrgår.

Kommentarer
Postat av: Sanna

När kommer en bild på dig i öron?

2012-10-03 @ 22:18:34
Postat av: Hanna

Fy vad kul att läsa allt intressant och bra du skriver Anna! Jag hade glömt bort att fb är censurerad i Kina och skrev ett litet hallå på din vägg, men Anna Niva länkade din blogg som tur var :) Fortsätt skriv och berika mig med inside information från Mittens rike! Många kramar Hanna (Henryson :))

2012-10-05 @ 14:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0