Böckerna 2012

Det blev alldeles för få, men dessa var de bästa:
 
Yarden av Kristian Lundberg (helt i linje med min prognos redan i januari)
The Robber Bride av Margret Atwood
Stjärneborg av Alexandra Coelho
Spill av Sigrid Combüchen
Springkällan av Kerstin Ekman
Jerusalem av Selma Lagerlöf
Alla dessa liv och våder av Birgitta Lillpers
Därv av Tatiana Tolstaja
许三观卖血记 (En handelsman i blod) av Yu Hua
 
Av detta kan konstateras att kvinnor är bättre än män, och att Ida S har bra smak, då det var på hennes inrådan jag lånade både Stjärneborg och Därv. Jag har något förvånande läst hela fyra böcker av ryska författare i år, vilket nog är ungefär lika många som jag läst sammanlagt i hela mitt liv tidigare. Därtill blev det fyra på kinesiska, två på norska och en på danska. Snart sätter jag mig på ett flyg och läser Ma Jians Beijing Choma hela vägen hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0