Ur gömmorna

Jag hittade en gammal... dikt ska vi knappt kalla det, en text, snarare. Skriven på nyårsdagen 2008, uppenbarligen. Den fick mig att fnissa till.


fan att jag glömde dikten inatt
jag kunde ha gjort en McCartney och drömt ett mästerverk
inte för att Yesterday är ett mästerverk
men ändå
världens mest covrade låt
jag kunde ha drömt världens mest reciterade dikt
inte för att någon reciterar dikter längre
men ändå

jag kommer hur som helst inte ihåg
något mer än att den handlade om djup och vatten
och att Gudrun Schyman kramade om mig och sa att den var bra
hon verkade nervös
för man blir nervös av djupt vatten
det är naturligt

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vänta, är det här vad jag tror att det är?

2011-10-05 @ 15:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0