Där man får sköta sitt eget huvud, men slipper sköta sig själv

Jag var och såg Säkert! på Debaser nu i kväll. I låten Är du fortfarande arg?, som jag för övrigt stod och smygsnyftade till, sjunger Annika

jag såg Kjell Höglund
jag önskar jag va han
jag gick dit ensam

Ungefär så kändes spelningen, om vi byter ut Kjell Höglund mot Annika Norlin. Jag önskar rätt ofta att jag var hon; skrev såna texter och sjöng och såg ut så. Men det funkar att bara se henne också. Fredrik är hennes bästa låt.


Det var en sorglig och fin helg hemma. Jag var i kyrkan två gånger; såg Anders spela med två band och var löjligt stolt. Körde bil, läste Oates, sov illa i natt. Idag har varit en mycket lång dag, då jag gick upp halv sex och hann med både tågresa, städning, två föreläsningar och en konsert. Nu ska jag sova, länge länge.


det finns en sorglig lycka
i att aldrig mer vara ett med dom
som vet precis vem du är

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag lyssnade på kjell när jag läste det här! Han är väldigt sympatisk på något vis



http://www.youtube.com/watch?v=ov6_cD9dQjY

2011-04-09 @ 14:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0