Näsbydal --> Barcelona

En sån solig dag, jag har nog nästan fått en antydan till solbränna efter eftermiddagens långpromenad. Tänkte att jag skulle ta mig ner till vattnet kring Näsbypark nånstans, men kom bara fram till en Näsbyvikens hamn som var omringad av staket och låsta grindar. Då vände jag hem istället, satt ute här på gräsmattan mellan husen och läste och tittade på en hare som åt gräs en bit bort. Läser den bisarra boken Rödöra och får anledning att fundera över det här med att resa till främmande länder.

Just vad jag gör i morgon. Spanien är väl mindre främmande än Mali, men ändå främmande såtillvida att inte varit där förut. Jag har ägnat de senaste dagarna åt att vara bitter över att jag inte ska på festival, men jag tror att det går över bara jag sätter mig på flygbussen till Skavsta, och än mer när jag landar i Girona och kramar om Sanna. Dessutom fick jag höra lite P&L-musik via Simons telefon, Frifot tror jag att det var. Det svängde i alla fall. Jag blev inspirerad och slog mig ned med dragspelet en stund. Hoppas att mina grannar har överseende. Med tanke på den höga medelåldern här i huset kanske de till och med uppskattar dragspelsmusik.

Allt känns lite märkligt just nu. Men jag packar väskan lätt, tittar på ännu en underskön solnedgång och lyssnar på Little lion man. I morgon bär det iväg.

Kommentarer
Postat av: Per

Slog mig att jag inte last vare sig din blogg eller pratat med dig pa valdigt lange nu och av nagon underlig anledning sa rakade jag ha just "Little lion man" i lurarna nar jag laste artikeln. Lustigt sammantraffande, eller yuanfen? :)



Peace

Lejon

2011-07-12 @ 10:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0