Midsommar

Midsommarafton (och varje gång jag tänker midsommarafton tänker jag på den arga rättviksgubben i Ring P1: "Det heter MIDsommar! Jag blir så jävla förbannad" etc). Det känns något förvirrande att tillbringa midsommaren i en stad, men det har än så länge varit trevligt: obligatorisk blomsterkrans på huvudet för alla guider på Stadshuset, två grupper med entusiastiska och söta kineser, samt chokladdalahästar till eftermiddagskaffet. Förra midsommarafton tillbringade jag på väg till Jiuzhaigou, plockade sju sorters blommor i sluttningen bakom vårt hostel. Jag minns dock att jag drömde mardrömmar den natten, så i år struntar jag i blommorna. Jag äter lax och lyssnar på fin folkmusik och har det ganska bra. Jag har köpt ett nytt häfte att ha til dagbok och inbillar mig att det är blir en nystart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0