2010

Jag samlar ihop mina Kina-dikter. De är fler och bättre än vad jag trott. Jag måste börja skriva så igen.

Ser även att jag gjorde något slags årssammanfattning i januari 2010, om hur 2009 varit. Så hur var då 2010?

Januari: Nervositet, ensam flygresa, Kinakärlek, ensamhet. Qingdao. Solsken och eviga promenader.
Februari: Nyårsenslighet, nyårssällskap. Jobb. Jing, innan jag visste hur allt skulle arta sig.
Mars: Nykär och nöjd med livet. Jobb, spelningar, prata hela nätterna. Jing på riktigt.
April: Hong Kong med tåg. Flyttade in hos Jing på Erqi juchang lu. Vår till slut. Couchsurfare.
Maj: Strawberry festival. Marie på besök. Värme, parker, lättja. Qingdao.
Juni: Sommarvärme. Shoppa souvenirer och säga hejdå. Tibet, Qinghai, Sichuan. Tåg, bussar, lifta. Fantastiskt.
Juli: Avsked, hemfärd. Längta ihjäl sig. Besöka folk, få besök av folk. Hämta Jing på Arlanda, slutligen.
Augusti: Tillsammans. Nattjobb, packning. Flyttade till Stockholm, verkligheten kommer ikapp.
September: Letade lägenhet, lite osams. Började plugga, trivdes på universitetet. Val och demonstration.
Oktober: Linköping och Göteborg. Plugg och mer plugg, klassisk kinesiska. Tränade och trivdes.
November: Sören på besök. Couchsurfare. Plugg, tusen tecken. Hem en vända. Flyttade till Täby, fint.
December: I nya lägenheten. Fem-sex tentor, få lektioner. 冰天雪地. Böcker. Mockfjärd. Nystart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0