Åter

Igår kväll bosatte jag mig en stund på Täby bibliotek. Läste Bang, plöjde en Åsa Grennvall-serie, botaniserade i poesihyllan. Lånade en massa, bland annat svenska översättningen av Beijing doll, för att jämföra lite. Nu har jag alltså två exemplar av samma bok liggande på bordet, men den svenska är tjockare än den kinesiska. Kinesiska skriftspråket är krångligt som satan, men det tar förhållandevis liten plats. Angående Beijing doll så hade den nog varit mer på sin plats när jag var fjorton. Nu är den mer ett test i språkfärdighet och uthållighet.

Jing kom smygandes hem i morse. Det var skönt att vara gräsänka, men det är rätt skönt att ha honom här också. Som jag anat blev han förtjust i de nya sängkläderna vi fick i julklapp. Vi åt choklad och pratade vid fönstret, glada att vara i samma rum igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0