Transport

Jag är så hemskt trött på tunnelbanan. Ganska länge gillade jag att åka tunnelbana; det går fort, det är aldrig trafikstockning, man kan stå upp utan att bli omkullkastad av någon osmidig rallykalle till chaufför. Men de senaste veckorna känns det som att jag tillbringat åtminstone hälften av min tid på tunnelbanan. Jag jobbar på fem olika ställen, varav det är gångavstånd till inget. Så jag åker tunnelbana. Till Dengshikou, till Wudakou, till Liujiayao, till Liangmaqiao, till Nanlishilu, till Xidan, hem till Guloudajie, till fanimej överallt. Och när jag inte åker tunnelbana så åker jag buss. Jag vill inte åka mer. Jag vill vara stilla. Taskig tajming att jag har en 24-timmarsresa till Hong Kong inplanerad nästa vecka. Men då får man åtminstone ligga ned om man vill.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0