Jordglob

Igår kväll stod vi länge länge och tittade på den lilla lysande jordgloben. Pekade, funderade, pratade. Där, där kommer jag ifrån, ungefär. Från den där lilla lilla remsan land högt uppe. I am a native of the north pole, and that could mess up any kid, som Tallest sjunger. Och dit vill jag åka, och dit och dit och dit. Båda lika fascinerade av denna jordglob, av allt vi ännu inte sett men som vi vet finns där ute. Påminde mig om december då vi fastnade i en kartbok. Alla dessa platser vi aldrig kommer att besöka, och de vi kommer att besöka.

Sedan ägnade vi i alla fall tio minuter åt att reda ut vilket land som på kinesiska heter Heishan. Ett litet land på Balkan, men vilket? Montenegro, så klart; Heishan, svarta berget. Jag lär mig något nytt varje dag.

Imorgon åter till Yugong Yishan där idel bra band spelar. Denna gång Snapline, PK14, Xiao He och Carsick Cars, en sista spelning innan de ska yue xiyang, korsa havet och spela på en festival någonstans i USA. 

"Ibland tror jag att det här är meningen med livet." Det verkar så, det verkar så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0