Buyi



Regngrå förmiddag, äter mango och dricker till te till frukost. Har inte alls planerat allt det jag skulle planera inför Hong Kong, och vet inte hur jag ska hinna idag heller. Men det är okej. Jag har en lång tågresa på mig att planera. Och egentligen kan jag lika gärna bara åka dit och se vad jag hittar, se vad som händer. Jag vet i alla fall att man måste åka upp på Victoria Peak, och jag har bokat tre nätter på ett hostel.

I fredags såg vi en löjligt bra spelning med bandet Buyi. Jag hade hört dem aldrig så lite på nätet förut, tyckte egentligen bara att de var okej. Men jag släpade med mig Jing och en gammal klasskompis till honom till JJJ ändå, och jag är mycket glad över det. Det var som sagt löjligt bra. Det är inte ofta folk står upp och hoppar av entusiasm inne på JJJ, det är egentligen för litet för det, men det var onekligen svårt att låta bli. 

Lördagen bjöd på Wang Fei-kväll på Mao, det var packat med folk, nästan slut på luft, men värt besväret. Jag önskade bara att jag också hade kunnat Wang Fei-låtarna, och kunnat sjunga med som alla andra. 


Jag vet inte vart tiden tar vägen. Den bara rusar förbi. Två och en halv månad, och mer. Vad har jag egentligen gjort med tiden? Jag vet inte, vet inte, vet inte. Jag har inte (tar inte) ens tid att skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0