Den här gången vet jag att det är VM

Igår såg jag och Jing, hör och häpna, på fotboll. Jing hejade högljutt på Argentina, jag kollade lite halvt, och läste kinesiska svaret på Readers Digest samtidigt. Tyckte plötsligt att Lagerbäck är lite lik pappa, så när som på skägget (pappas skägg, alltså). Vi slog också upp Nigeria i en atlas och fick reda på att det bor drygt 140 miljoner människor där. Kan det verkligen stämma? Fast i och för sig, de får ju plats med nästan 90 miljoner i Tyskland, som är ett yttepytteland. Hur som helst vann Argentina, och Jing var lyckligtvis inte mer intresserad av matchen än att han kunde hänga tvätt mitt i. Tack gud för såna killar.

Lördagens krönika i Dagbladet.

Och Maria, jag tror att Teletubbien gjorde reklam för något eventföretag, men jag är inte säker. En nyvässad ätpinne i magen på den hade nog varit på sin plats, men jag var för rädd för att gå till attack. Den dansade för övrigt också.


Kommentarer
Postat av: candygloss

GODMORGON!

Vad händer idag?

2010-06-13 @ 07:52:03
URL: http://candygloss.blogg.se/
Postat av: mamma

Nigeria är Afrikas folkrikaste stat, vet jag som jobbat i en sexa i år. När du kommer hem ska du läsa En halv gul sol, så får du lite Nigeria/Biafra-känsla. Mycket bra var den. Vad är det för knäpp kommentar ovanför min?

2010-06-13 @ 10:37:30
Postat av: Sanna

I en av våra pjäser var det en enorm teletubby som dansade omkring en meter från mina fötter varje dag. Det var obehagligt...



Jag tittade på VMs invigningskonsert och funderade lite på skillnaderna mellan Osinvigningen för några år sedan och det här. Och tänkte lite på dig.

2010-06-13 @ 14:26:57
Postat av: Maria

Creepy med tubbyn. Man får passa sej !

Tänkte starta en klubb " tack gode gud för fotbolls VM - så man hinner öva och inte behöver titta på björn ranelid" Vill du vara med?

2010-06-13 @ 22:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0