Fyra dagar kvar

Onsdagen den tjugoförsta juli, Ashi Häst och Sanna (borde hon också få vara ett djur? Sanna Älg?) åkte hem i förmiddags efter sisådär fem dagar i Mockfjärd. Det är kväll, himlen är nattblå utanför, träden spretigt svarta mot den. Två slöa dagar väntar, ensam med katten, sedan bröllop. Jag ska plöja andra säsongen av Mad Men och läsa ut  En halv gul sol, tänkte jag. Och sedan? Sedan kommer Jing.

Det känns alldeles konstigt nu. Tittar på Tibetbilderna, lite förvirrat, var vi verkligen där? Nästan nyss? Det har bara gått två och en halv vecka, men avståndet gör att allt framstår som lätt overkligt, han som jag ser på en suddig webkamerabild på Skype, är det han jag sov bredvid nästan varenda natt under våren? Kanske är det något jag bara hittat på. Det visar sig på söndag. Jag åker till Arlanda, och kanske, förhoppningsvis, kommer han då verkligen med ett flyg från Helsingfors.

Tills dess lyssnar jag på kinesisk skräpmusik och saknar.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Hej!

Såg i din blogg att du pluggade i Qingdao tidigare. Studerade du mandarin?



Jag funderar själv på att dra till Kina och plugga, men vet inte vart jag ska åka.

Hur var Quingdao som stad att plugga i?



har du några erfarenheter och tips som är extra värda att tänka på som svenska/västerlänning/student i Kina/Qingdao?



Mvh

Gabriella

2010-07-28 @ 15:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0