Solen

Idag är en perfekt dag för hutongpromenader. Fast först gick bort till Qianhai och promenerade ett varv runt sjön, tittade på de många människorna som härjade omkring på isen, med eller utan skridskor och kälkar. Klar vinterluft och solsken över Houhai och Qianhai kan vara bland det mysigaste som finns. Från sjöarna gick jag så upp mot trumtornet, köpte småläskigt mjölkte med mangosmak, drack det medan jag strosade runt i hutongerna bakom trum- och klocktornen. Det krossar mitt hjärta att området säkert kommer att rivas inom några år, men samtidigt är jag glad att jag är här nu, medan den långsamma hutongvärlden fortfarande finns. Jag vet inte mycket om vad jag ska göra den här våren, men jag lovar mig själv att jag ska gå vilse i hutongerna många många gånger.

Ikväll ska jag äta middag med en couchsurfare från Nanjing.

Men nu ska jag lyssna vidare på mitt nya favoritpopsnöre/skådis Chen Kun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0