Found your drilling equipment the other day...

Klockan åtta i morse väcktes jag av ett förfärligt oväsen, och var först övertygad om att någon jävel gett sig till att renovera lägenheten så här på lördagsmorgonen. Men sedan insåg jag att ljudet kom utifrån. Man håller av okänd anledning på att riva upp den lilla asfaltsgången som går från vår dörr ut till hutongen. Med ljudet av en stenborr tre meter från mitt fönster lyckades jag ändå somna om, fråga mig inte hur. När jag några timmar senare gick ut såg jag att han som höll i borren givetvis inte hade några hörselskydd. Hejdå hörseln.

Jag gick ut för att åka till IKEA. Jag kom fram till att jag hatar IKEA. Försökte tappert hitta några saker jag faktiskt behövde, men temperaturen och trängseln gjorde mig smått galen, så jag orkade inte gå runt i mer än tio minuter. Begav mig till nedersta våningen, köpte Leksandsbröd, ost, skorpor och Singoallakakor, flydde sedan fältet.

Här kan man läsa min första krönika för Dagbladet. Tack Jeffi för tipset!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag ser Elvis, iförd hörselskydd, bakom eran soffa, med borren i högsta hugg...

2010-01-23 @ 21:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0