Snart, snart

Man skulle ha skrivit någonting.

Min resväska ligger på golvet, full av saker som jag ännu inte vet om jag ska ha med mig eller ej. Men kaffepressen ska med, och iPoden, och passet och boken med Dan Anderssons samlade dikter. Ett papper med nummer till folk som hyr ut rum, kläder hit och kläder dit, telefonen som legat avstängd i ett halvår. Mest av allt HERREGUD FYRA DAGAR KVAR!

Fast det är lugnt. Allt är lugnt, kanske förrädiskt lugnt. Jag ser på Tian mimi mest hela tiden, måste se de sista fyra avsnitten innan jag åker. Har träffat Liza, Stefan, Mio och Adam de senaste dagar. Imorgon es04-fika i Falun, säga hejdåvisesisommar till några till.

Det är lugnt, för jag börjar redan känna smaken av mi xian och lammspett, av rött iste och öl i pyttesmå glas. Jag känner lukten av avgaser, stekflott, chili, cigarettrök och rökelse på Sandglass Coffee. Jag hör strupsång och gitarrer på JJJ, bilar som tutar, min jobbiga jävla ringsignal och farbror Lüs Shandong-dialekt. Saker som luktar, låter och smakar som hemma, Kinahemma.

Planet lyfter på måndag klockan 18.
När jag kommer fram skriver jag någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0