Grågrågrå

Ytterligare en smoggsunkig dag, då alla byggnader liksom bleknar bakom det lager av vitgrå föroreningar som hänger i luften. Äckliga äckliga storstad. Återkom när solen skiner.

Därtill gick varmvattenmaskinen sönder. Tydligen är den för gammal för att lagas, så nu väntar vi på att hyresvärdinnan ska pallra sig tillbaka till Beijing så att vi kan få en ny. Tills dess är det bara att vara skabbig, alternativt åka hem till ayi och shushu och duscha, vilket jag gjorde under eftermiddagen. Tur att jag har dem.

Men jag är inte bitter. Jag blev plötsligt attackerad av folk som vill att jag ska jobba, det känns bra. Verkar som att jag ska börja på YWCA-skolan nästa vecka. En hel klass med lågstadiebarn, oh joy! Tips på lekar och annat man kan roa 6- till 10-åringar med mottages tacksamt.

I övrigt: pepparkakor och My Morning Jacket. Risnudlar och kanske "The building of a republic" ikväll.

Kommentarer
Postat av: mamma

"Simon says" brukar väl alltid funka, och "The Emperor doesn´t like tea" om de inte är för små för den. Kommer du ihåg den lilla ramsan "this is the church, and this is the steeple, open the door and see all the people" med tillhörande rörelser? Men den kanske inte är nåt för hedningar. Annars får ni sjunga "There was an old lady who swallowed a fly". Slut på lagret.

2010-02-25 @ 18:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0