Tyvärr kan jag pga Hipp Hipp inte ta namnet Tiffany på allvar

Alltså. Vad är det som pågår hemma egentligen? "Uppropet - in med Dolph! Skriv under och kräv att SVT tar sitt ansvar på lördag!" Jag hävdar gärna att det är skönt att vara här och slippa Let's Dance och prinsessbröllop och allt, men det verkar ju som att jag missat något stort i årets Melodifestival. Vad är grejen? Vad gjorde han som får folk att utropa att han är det bästa som hänt svensk tv sedan Hyland? Och man kan lämna anonyma kommentarer, ingen behöver få veta att ni faktiskt såg på Melodifestivalen. Inte för att det inte är okej, men ändå.

Igår hade jag lektion med en ny elev, en rar sexåring vid namn Tiffany, som bott i Australien när hon var liten (mindre). Jag och en kille som ska ha mattelektioner med hennes storasyster Grace blev hämtade vid deras pappas kontor i Taiyanggong. De har privat chaufför, så klart, och bilen var nästan löjligt bekväm, med små tv-skärmar på alla stolsryggar, och en fet ljudanläggning. De bor utanför sjätte ringvägen, i något som snarast kan liknas vid en herrgård eller ett mindre slott. Föräldrarna såg vi inte röken av, så när som på ett oljeporträtt av pappan som hängde i vardagsrummet, och jag anar att dessa barn träffar barnflickan och chauffören åtskilligt mycket mer än de träffar mamma och pappa. Och hädanefter ska jag lära Tiffany engelska två gånger två timmar i veckan. Igår läste vi "Three little pigs", spelade memory och lekte haj, manet, krabba och dylika otäcka djur. Det fick mig att tänka på Sören som envist hävdar att krabbor är världens häftigaste djur, och brukade gå i sidled och klappra med osynliga klor på trottoarerna i Qingdao.

Jag är så sjukt lat idag. Men snart ska jag, på riktigt, pallra mig ut till bussen och åka och hämta ut min första lön. Sedan ska jag hålla mig ute en stund, solen skiner genom smoggen idag.

Veckans låt är, efter några månaders frånvaro, Birdy med 22 Pistepirkko.

Kommentarer
Postat av: mamma

Dolph var eg. lika stel som alltid, förutom att han gjorde en riktigt bra version av Elvis-låten A Little Less Conversation. Han sjöng på riktigt, alltså.

2010-02-10 @ 13:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0