Ihjälkryddning

I förrgår hade jag nästan ihjäl en stackars syrisk couchsurfare. Han är steward på Qatar Airlines, och hade en tvådagars layover här i Beijing, så vi träffades och skulle äta middag. Jag tog med honom till en restaurang där jag ätit förut, en Sichuanrestaurang. Tänkte inte så mycket på det, bad om inte alltför stark mat, tänkte att det skulle gå bra. Jag inbillade mig nog också att man äter stark mat i mellanöstern, men jag kanske bara hittade på. Den arma couchsurfaren höll i alla fall på att storkna. Det hela blev inte precis bättre av att han råkade tugga på en bit ren chili, som han nog trodde var något slags oskyldig grönsak. Jag har nog inte riktigt insett hur mycket min egen chilitoleransnivå höjts, jag tyckte att en av rätterna var stark, men inte alls oätlig. Ska nog tänka till lite nästa gång jag ska äta med en Kina-noob. Den här gången blev det lite fel.

Kommentarer
Postat av: Tulli

Varför inte söka jobb på Quatar Airlines, det låter väl spännande. Kör hårt...

2010-02-18 @ 08:31:13
Postat av: majkiz

haha gött. jag skulle nog också storkna av maten.

2010-02-18 @ 21:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0