Flyttade

Krönika från i lördags. Den handlar om den lilla lägenheten som nu är hemma, och om andra lägenheter, eller frånvaron av dem.

Jag hade en lätt släng av separationsångest när vi började packa ihop i Sätra, och sista kvällen kändes det rent sorgligt, men det gick över. Det gick över med två stora fönster och den lätt hisnande känslan av att vara så långt ovan marken. Gick också över med väggar utan tejpmärken, en stor bokhylla där mina böcker slipper trängas och en säng (soffa) som inte knarrar. Ibland känns Täby lite avlägset, men mätt i tid på buss och tunnelbana är det inte så farligt. En lägenhet är en lägenhet är allt man behöver, och med en sambo, några böcker, en kaffepress och en adventsljusstake finns det inte mycket att klaga på.

Ikväll ska jag och Jing och titta på luciatåg. Jag har gett upp försöken att förklara vad det är för någonting, lika bra att han får se det med egna ögon. Jag tror att jag drömde om vita linnen och glitter inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0