Konsekvenserna av ljud

Nedsjunken i vår lätt skabbiga soffa, börjar läsa kompendiet i fonetik som jag fått låna av Simon Lundhag. Många svåra ord, om alldeles vanliga ljud. iPoden shufflar musik och väljer Reginas Spektors The consequence of sounds. Det kan man fundera på, Regina. "The consonants and vowels". Drar mig till minnes när Sören och jag pratade om vad vokaler och konsonanter hette på engelska. Han ville få det till att det ena hette nouns, men jag tänkte på Regina-låten och var ganska övertygad om att det hette consonants and vowels.
Sören kommer för övrigt hit i september eller oktober och hälsar på. Det ser jag fram emot.

Kommentarer
Postat av: mamma

Nouns är substantiv, tror jag. Delas in i countables och uncountables. Avdelningen ev. värdelöst vetande.

2010-08-28 @ 07:26:08
Postat av: Anonym

haha nouns..don´t like that word.

2010-08-29 @ 21:14:59
Postat av: Emma the almighty!

Åh! Lycka till med den tentan! Jag körde bigtime på den :P

Har Simon berättat att det finns övningstentor på internet inför tentan? De är rätt bra. Man får ett hum om vad man ska kunna. Dessutom är de lättare att förstå än kompendiet (enligt mig)!

2010-08-30 @ 06:33:37
URL: http://elpiano.blogg.se/
Postat av: 情旭先生

Mm!! Det bästa är att typ de flesta såna där uttryck har flera roliga namn på engelska. Exempel: Adjectives; Stative verbs. Substantive; Noun.

Lagom förvirrande =P

2010-09-09 @ 23:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0