Muppsala

De senaste dagarna är ett party i Uppsala inramat av något så vansinnigt som att vikariera på högstadiet. Partyt var som partyn ska vara, med grogg och dans och ont i fötterna och förfest där man spelar es04-hits och "Alla gossar" och lite lagom förvirring och nattburgare. Es04 har begett sig iväg åt olika håll, vissa är seriösa och pluggar på universitet, andra (typ jag) går mest omkring och... funderar? Studenten är drygt två år bort, men vi kan fortfarande träffas och känna att vi hör ihop litegrann, vi spelar Bisonpolska och skrattar och förväntar oss att få svar på synnerligen personliga frågor. Det är fortfarande vi som är Klassen, och vi hade en trevlig kväll i Uppsala, trots att vi inte kom in på BJ och hamnade på ett sunkigt ställe som lika gärna hade kunnat ligga i typ Leksand. Det är sällskapet som räknas. Sällskapet som gör att livet känns bara bra även fast man vaknar med huvudvärk och ögon som kliar av gårdagens kajal.

Och så fick jag ju sjunga Chiquitita med Marie.

Kommentarer
Postat av: Jens Runnberg

Anna, jag kan inte nå dig på några av dina mobiltelefonnummer. Kan du kontakta mig på adressen [email protected]?

2009-09-10 @ 14:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0