Sthlm

En fin liten Stockholmsvända, med kaffe, regn och lukten av blöt yllejacka. Gick på kulturhuset med Ashi, såg fina utställningar, finast var en rad foton av Alessandra Sanguinetti; The Adventures of Guille and Belinda and the Enigmatic Meaning of their Dreams. På kvällen vin och småprat hemma hos Marit som jag inte sett på evigheter. Vaknade tidigt, tog bussen ut på Djurgården, lyckades gå av på nästan rätt hållplats, och efter tio minuter på kinesiska ambassaden hade jag fyllt i och lämnat in mina papper och mitt pass. Det känns alltid så jäkla otäckt att lämna bort passet. Som att jag lämnar bort en liten del av mig själv, som att det är något lite farligt. Men det blir hämtat av en snäll Maria på måndag, och mycket mycket snart köper jag biljetter och är på väg på riktigt.

Slutligen kaffe med Svante, och en mycket sömnig tågresa hem. Läste inte en enda sida, trots att Drakarna över Helsingfors är alldeles oerhört bra.

Jag vet inte om det säger någon något, men jag fick äntligen HSK-resultatet idag. HSK 8, mwahaha! Därtill väldigt pepp på Stockholms universitet sen jag pratat med en trevlig syo i förrgår. Kandidatexamen i kinesiska, ja?

Och allting är stilla och det är 24 grader varmt härinne och jag återvänder till The National.


You had fun, but you couldn't get him out of the car
I guess mama's boys only go so far
You went in and put a record on
To make it sound like someone was home
And thanked yourself for pouring yourself a drink

Try to figure out and laugh yourself to the showers
Burn yourself alive and join the monster squad
They say in this place you can reinvent yourself

Well you've done it again, Virginia
Made another masterpiece while I was dreaming
How does it feel to feel like you?
Brilliant sugar, brilliant sugar, brilliant sugar, turn over

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0