Det ar inte rok, det ar dimma

Sa har det alltsa kommit, det beromda sommarvadret i Qingdao. Detta innebar drygt 20 grader varmt, standigt mulet, en alldeles vedervardig luftfuktighet, regn och ibland nagot som man inte vet om det ar regn eller bara blot luft, samt Silent Hill-dimma. Sa dar sa att jag inte ser Grand Regency Hotel fran fonstret, alls. Sa dar sa att hus som ar mer an kanske 10 vaningar hoga liksom forsvinner upp i dimman. Sa dar sa att man inte ser Hong Kong Road fran skolfonstret (och vagen ar inte langt bort). Det suger, kan jag saga. Dels for att det ar liksom kletigt och ackligt, dels for att tvatt och blota handdunkar inte torkar, och dels for att det forvandlar mitt har till ull. Inte for att jag bryr mig jattemycket om mitt har, men jag vill att det ska vara har. Inte ull.

Veckans lat ar Birdy med 22 Pistepirkko.

Imorgon midsommarafton, fast det ar det ju bara jag som fattar. Tyskarna bara garvar och pratar om IKEA-reklam. Folk ar ambitiosa och tanker ta det lugnt och stadat hela helgen pa grund av HSK pa sondag. Jag tankte ju ta det lugnt bara pa lordag... Sa himla viktigt ar det ju inte med HSK, inbillar jag mig. Kanske karaoke imorgon, igen, for tredje gangen pa en vecka. Man maste ta alla chanser man far, snart ar det slut pa den riktiga, roliga karaoken. I tisdags gav jag mig pa Nightwish. Dock inget farligare an Walking in the air.


Lanade ut Jamie T-skivan till Nicola, sen jag fatt upp hennes forvantningar genom att beratta att hela skivan borjar med orden "FUCKING CROISSANT!" Jag tror att hon kommer att gilla den.

Jag tors knappt skriva ut det, men jag lamnar Qingdao om 16 dagar, och kommer hem till Sverige om 19 dagar. Bara sa ni vet. Bara sa jag vet.

Och sa veckans citat, undertecknat Charlie Brown:

Sometimes I lie awake at night, and I ask: "Is life a multiple choice test or is it a true or false test? Then a voice comes to me out of the dark and says: "We hate to tell you this, but life is a thousand word essay."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0