Alldeles for mycket om helgen

   I take the last melon... and by melon I mean lemon
   Sista riktiga lektionerna i fredags, hej och tack. Larare Gao tyckte att vi skulle skarpa till oss med lasforstaelsen, larare Sun bara skrattade och skamtade som vanligt. Pa kvallen drog jag och team Tyskland till Patrick som bjod pa middag. Val tillbaka i stan borjade vi utanfor Hausbrandt, satt ute under parasollerna och fick bara lite regn pa oss. Aki och Mei tjattrade sa gulligt som bara japanskor kan tjattra, Martin forsokte pruta pa tequilan, jag satt bredvid Levi som pratade strunt mest hela tiden. Han pluggar business and engineering-nanting i Stuttgart, gor praktik har i Qingdao pa ett foretag som tillverkar motorsagar. Han blev glad nar jag sa att jag givetvis kande till Husqvarna. I ovrigt blandade han ihop ord nastan hela tiden, och rattade till sig med "and by [nanting] I mean [nanting annat]".
   Nar det sedan var dags att dra vidare mot Le Bang blev jag istallet kidnappad av Bernardino som skulle hamta grejer hos Noemi. Han havdade att han aldrig skulle hitta till Le Bang pa egen hand, sa jag traskade med som vagvisare. Nar vi val kom fram till Le Bang var det redan ratt segt dar, det enda intressanta var att jag sag en tjomme som var hemskt lik min kare bror Anders. Snart ville folket dra till Jazz Corner, men jag och Soren vagrade och drog till Holiday och sjong karaoke istallet. Soren hade en fem-sex tequila innanfor vasten och var lite besvarad over att jag var praktiskt taget nykter, men det gjorde ingenting. Soren ar grym med New York, New York, och sjalv har jag gjort 死了都要爱 till mitt paradnummer. Vi avslutade med Thriller, och traskade hemat klockan halv fyra. Utanfor Freeman hade nagot stallt fram en skylt med orden In memory of MJ, King of Pop och ovanfor huset bredvid vart borjade himlen sa smatt overga fran svart till morkblatt.

   The only things I can think of right now are pussy and cake
   Lordagen bjod pa hemmafesternas aterkomst. Med hundra grillspett fran Fat Guy Place inlindade i en filt tog jag och tyskarna en taxi ut till Laoshan en halvtimme utanfor stan, till en lagenhet Berna fatt lana av en av sina elever. Det var sanslost dimmigt och luft sa fuktig att det kandes som regn fast det liksom inte foll nedat. Egentligen var det ju tankt att vi skulle vara ute pa stranden, men det blev att hanga inomhus istallet. Lagenheten bestod av 7 rum och kok, ganska tom vad gallde mobler, men full av trevligt folk, mat och alkohol.
   Vid elva slapade jag och Soren med alla ut till stranden, vi hade bestamt att det var baddags. Och det var tidernas bad; alldeles morkt och dimmigt, med vagor som man just darfor inte sag forran de slog en i ansiktet. Jag tror inte att jag haft sa roligt sen jag var liten; vi hoppade och vralade och det var lite laskigt men mest alldeles surrealistiskt roligt att tumla omkring i morkret och liksom paminna sig sjalv om att man nattbadade i Stilla havet. Marcel, Levi och Ela vagade sig ocksa ut i vattnet, liksom Patrick som oavbrutet vralade om att hur kallt det var. Jag och Soren var de enda som hardade ut lange, det var trots allt inte kallare an ett genomsnittlig bad i Langsjon. Men till slut trottnade aven vi och traskade hemat for att varma oss med torra strumpor och tequila. Framat ett pa natten paborjades det stora projektet att ta sig tillbaka in till stan. Jag hoppade dock over det och stannade kvar i lagenheten tillsammans med Berna, Patrick, Levi och Ela. Det kandes liksom lite Golfvagsfest att stanna kvar, att sitta och hanga tills man ar helt overtrott och skrattar at allt. Jag och Berna kollade pa Ali G-filmen och somnade sedan pa en varsin soffa, lagom tills det borjade ljusna.
   Jag vaknade igen vid sju av att det hallregnade och askade. Lag vaken en stund, lyssnade pa Joanna Newsom och tittade pa Berna som sov sott. Somnade igen, vaknade av jag fros for att det blaste genom det oppna fonstret. Vid det laget var Patrick, som i egenskap av vuxen manniska tar ansvar for saker, redan uppe och stadade. Jag sparkade upp Berna och sa att vi var tvungna att se till att Patrick inte stadade hela stallet pa egen hand. Efter en del gnall och en varsin kopp snabbkaffe stadade vi hela lagenheten, lyssnandes pa Metallica. Jag blev gravt mobbad for mina oerhort lortiga fotter (jag hade gatt runt barfota nar vi stadade), och Levi hakade upp sig pa ordet "moist", och i vilka sammanhang det kan anvandas. Kan man saga att ens klader ar moist? Nej, klader ar wet eller damp, sa Patrick. Men vad ar moist da? fragade Levi engagerat. Well, the only things I can think of right now are pussy and cake, sa Patrick, och Levi skrattade i sakert en halvtimme. Vid tre tog alla utom Berna bussen in till stan. Jag kande mig oerhort risig med haret fullt av salt fran gardagens bad, kladd i samma klader som jag sovit i, pa vag fran festen efter 18 timmar. Precis som det ska vara.

Imorgon prov och Vickys fodelsedag. Jag ska fixa en barnslig skattjakt at henne imorgon bitti, tankte jag. Nu maste jag ga hem och repetera grammatik. Onska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: mamma

Lycka till på ett villkor: sluta skriva "en varsin"! Det är bimbovarning på det. Kram, mamma

2009-06-29 @ 13:23:34
Postat av: Ashi

älskar din mammas kommentar

2009-06-29 @ 16:07:54
Postat av: Anna

Forlat mamma, jag ska battra mig. Min svenska borjar forfalla har borta. Igar trodde jag att "have breakfast" hette "ha frukost" pa svenska. Dags att aka hem.

2009-06-30 @ 14:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0