Diskofili

Träffade snygga Mio idag, för första gången på ett år. Vi åkte till världsmetropolen Borlänge, for  till ett second hand/loppis/nånting-ställe i Åselby (Emmaus var stängt). Jag försvann givetvis ned i lådorna med vinylskivor (har ju inga direkta lägenhetsplaner för tillfället, så det är ingen poäng med att gå loss på funkigt 70-talsporslin och roliga lampor). Först hittade jag nästan inget, förutom en Mamas&Papas-lp. Men sedan! Sedan hittade jag en massa lådor med riktiga skivor. Inte bara det vanliga dansbands-, Boney M- och Rod Stewart-tjafset man brukar hitta där det finns begagnade lp-skivor, utan riktiga, intressanta skivor, inlämnade av någon med smak. Det var givetvis förödande för min ekonomi, men en fröjd för resten av mig. Efter hård sållning och många suckar lyckades jag nöja mig med sju skivor. Det blev Bowies Space oddity, Black Sabbaths Master of reality, en skiva med Soft Cell, en med Pet Shop Boys (mest för att den var billig), Springsteens The River (jäklar vad snygg karln är på det omslaget!), och slutligen tog hjärtat ett lyckoskutt när jag hittade både Easter och Radio Ethiopia med Patti Smith. Det där med att köpa cd-skivor känns ju för evigt över, men vinyl-skivor är fortfarande sexiga.

Börjar jobba imorgon 6.45. Snälla skjut mig någon.

Och så ska jag ju säga att det var grymt trevligt att träffa Mio idag. I augusti åker vi ner till Linda. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0