Bye, little Minhty

Minhtys sista kvall i Qingdao i fredags. Vi gick och at koreanskt, sen bar det av till karaoken. Det var precis som forsta gangen i september, med i stort sett samma manniskor. KTV ar som bast nar folk ar nyktra, men glada. Och det var precis vad vi var, allihop. Fast anda. Alice sjong en sorglig lat om avsked, Minhty borjade grata. Laura sjong Ain't no sunshine, da borjade jag nastan grata. Minhty aker for att gora praktik i Hefei, kommer tillbaka till Qingdao i augusti nar alla andra akt harifran. Alice aker i mitten av manaden, liksom Oleksiy. De kommer inte tillbaka till Qingdao, de aker hem till La Rochelle respektive Poltava, hej da.
Fick plotsligt en bild av hur jag kommer grata och grata och grata i juli nar jag ska aka harifran sjalv. Nar alla ska aka harifran. Nar vi aker till vara respektive lander och vet att manga kommer vi aldrig nagonsin traffa igen. For faktiskt, pa riktigt, sa ar det ju. Att sluta gymnasiet var ju lite sorgligt sa dar, men jag har traffat allihop sen dess, och de ar inte langt borta. Men har, har sager jag hejda till folk, och till exempel Patrick aker hem till San Fransisco, och gud vet om jag nagonsin kommer att besoka San Fransisco. Tyskland ar ju lite narmare, och Nicola ar inte sa langt bort i London, men anda. Man ska ha tid, och rad, och allt.
Och nej, sjalvklart ska jag inte deppa over det har nu, men anda. Fick bara en san tydlig foraning nar Minhty satt dar i KTV-soffan och grat och viskade att hon inte ville aka harifran. Javla elande. Vem ska nu kalla mig for "little Anna", fast hon sjalv ar 20 cm kortare?

I ovrigt vill jag bara saga att karaoke ar det basta som finns. Sjong bade Starman och Ziggy Stardusy med Fotis (han har blivit min Bowie-polare efter alla KTV-kvallar), sjong Aquarius med Laura, Brown eyed girl och Diana med Nicola, forsokte satta texten till Sheepdog med Vicky, sjong i stammor (Beatles Because) med Alice, vagade mig till och med pa kinesiskan i Wan mei shenghuo. Dock bangade Soren pa Djengis Khan. So eine besvikelse.

Nu prov, packa, aka till Harbin och frysa och titta pa isskulpturer. Sa galet skont med lov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0