Jiaodaokou revisited

Harbin var haftigt och snorkallt. Aven for en viking. Snofestivalen var tjusig, i synnerhet de fyra meter hoga mumintrollen som gjorde Soren radd och mig barnsligt glad. Andra dagen (nar resten av the Raw J&B-team akt) gick jag runt i stan och pa isen pa Songhua-floden. Pa det ryska cafeet traffade jag en spansk journalist, som narmare bestamt ar katalanska tv3:s Kina-korrespondent. Jag vill bli som han nar jag blir stor. Akte med honom till isfestivalen, som var en blinkande, svinkall men fascinerande Disneyfilm. Trevligt sa nar som pa ledsna cirkusdjur. Tankte pa HippHipp. "Allt det vita som ni ser har pa planen, det ar alltsa is. Is, is, is, overallt ar det is."

Och sa Beijing igen. Forra varen har kants lite vag nar jag tankt tillbaka, lite oklart om det var en bra eller dalig var. Men min lyckokansla nar jag kom tillbaka nu sager sitt. Det var en bra var. Beijing ar fantastiskt. Det ar har det hander. Jag vill inte aka harifran. Bor hos ayi och shushu igen, gar runt i mina kvarter, kanner mig fullkomligt hemma. Jag maste tillbaka hit, jag vill bo har igen. Den har gangen blir det bara natt en vecka, tar taget till Qingdao pa onsdag kvall. Tyvarr ar det snart nyar, och trafikhysteri, sa jag fick vackert noja mig med en staplatsbiljett. Men Qingdao ar ju bara atta timmar bort, sa det ar lugnt. Man kanske blir lite dum i huvudet av atta manader i det har landet. Sa lange jag har min temugg och min iPod sa ska jag nog klara mig. Overlever jag far jag 8 kinespoang.

Igar konstmuseum med Ma Jingyuan och best of China-forestallning to Laoshe Chaguan med Soren och hans tyska polare. Idag leka med Vivi, ata middag med Amy, kanske Mao live, och definitivt harja loss pa Huxleys eller annat sunkhak. Aterstaende fyra dagar blir hutongpromenader, konstutstallningar, folkmusikhaket och en knackebrodstur till IKEA. Just nu alskar jag Beijing.

Och sa lyssnar jag sonder Dance with somebody (Mandos nya, that is) sisadar en manad for sent. Man blir lite efter har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0