tolfte januari

Om 4 timmar lyfter mitt plan till Harbin. Jag hatar forvisso att flyga, men vi gick bet med att fa tag pa tagbiljetter, sa da hade vi inte mycket till val. Lyckligtvis flot ovriga saker pa som de skulle med pass, flygbiljetter och hostel. Soren och Patrick ar redan framme, och rapporterar att det ar kallt. Dock kan de tankas att de bada (som kommer fran Hamburg respektive Hawaii) aldrig forut upplevt -20 graders kyla. Stackars pojkar. Sjalv ar man ju som bekant viking.

Idag har jag blivit lyft, nypt och tillklappad av en liten kines. Pa massagestallet, that is. Massoren var fran Harbin.

Marklig vecka med konstig stamning overallt. Avskedsangest, kanske. Och en del som bara bottnar i lojliga sapoperaintriger, som jag ar glad att jag star utanfor. Tror att lovet behovs, folk behover komma bort fran varann ett tag. Och jag behover komma bort fran en viss engelsman utan taktkansla, en till spydighet fran honom och jag hade klappat till honom. Nu ska jag aka ivag, traffa folk i Beijing, chilla i Qingdao, forhoppningsvis gora Sichuan. Det blir nagra riktigt schyssta veckor.

Igar kvall sag jag Broarna i Madison County pa CCTV6. Han ar en javel pa kinesiska, den dar Clint Eastwood.

Kommentarer
Postat av: mamma

En taktlös engelsman - finns det? Han borde studera butlern Hudson i Upstairs Downstairs (Herrskap och tjänstefolk) så får han se vad takt och diskretion är.

2009-01-13 @ 09:37:39
Postat av: Sanna

Jag är lika chokerad som din mamma. Taktlös? Engelsman? Vart är världen på väg egentligen? Ha ett skönt lov Anna.

2009-01-13 @ 16:08:26
Postat av: stefan

Ha det fantastiskt på din resa, följer med i tanken...



Allt gott!

2009-01-14 @ 20:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0