On my way to where

Vad ska det bli av dig? Ja, vad ska det bli av dig? sjunger Laleh i mina öron. Det kan man sannerligen undra. Man skulle bli en Laleh. Skriva kriminellt bra låtar, och ha kriminellt bra smak (vilket man kunde höra i hennes sommarprat. I synnerhet en monotont vacker Salif Keita-låt fick mig att alldeles fastna där jag satt, smått förhäxad). Fast just kommer jag mig inte för med att ens skriva halvdana dikter.

Upp till kamp är onekligen bra. Trots naiviteten skulle jag ha velat uppleva det sena sextiotalet (eller kanske just på grund av naiviteten?) Och han är snygg, han som ser lite ut som Ron i Harry Potter-filmerna, fast äldre och just snyggare.

Anders har lärt sig en massa låtar signerade Thåström. Det går inte alls utför med högstadiebarnen, det går åt alldeles rätt håll.

...

Du skulle bara veta vad jag tänker om dig, och vad dessa tankar får mig att känna. En smått förbjuden värme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0