Östergötland

Nyduschad och förmiddagsvaken sitter jag på Lindas golv med en handduk runt mig. Pelle katt leker runt på golvet, på bordet, på fönsterbrädan, under sängen, han skulle springa på väggarna om han bara kunde. Sista dagen i Göteborg, sol utanför fönstret. Ska snart göra te och bre en smörgås, lyssna vidare på en smörig countrysamling jag hittade på spotify. Heartworn Highways.

En fantastisk vecka, den här veckan.

Tåget. Kaffet.
Nää, det där med hjärntvätt är ju inte bra alltså.
Snart kära, snart fina, snart är jag framme.
Norrköping. Kaffet. LP-skivorna.
Det finaste leendet.
Det andra fina leendet och det röda lockiga håret.
Blunda och tänk på Peter Jöback.
Thaimaten och promenaderna.
Neighbourhood 'a B.
Sover på soffan och drömmer om Kina.
Linköping och regnet och den mysiga lägenheten.
Köket och vinet och han som vi båda älskar, på helt olika eller kanske precis samma jävliga sätt.
En lång kväll i soffan med lånad choklad.
Och så är det bara en kastanj!
Klockan åtta vakna mot solen och byta från soffa till säng.
Allt det alldeles mjuka.
Åka mot Ryd i en nedregnad buss, hälsa på Jonas.
Teet och kakorna och minnena.
Lyckliga prinsessan: Jag har fått ett jobb! Ett heltidsjobb!
Tillbaka i en städad lägenhet, äta, dricka, huvudvärk.
En stunds trippelskedande och en värktablett senare är allt bra.
Vi förvandlas: en till invandrarcharmör, en till Backstreet Boys-medlem och en till Rättviksraggare.
Plockar fram den lilla rollspelaren i mig och spelar tills vi skrattar.
Nää fy faan man ä väl ingen jävla kärring heller.
En ölburk ett dansgolv en flanellskjorta.
En morgon på tågstationen, trött och osäker och med vackert sällskap som ler så svårtolkat.

Göteborg följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0