April

Gardagen gav mig nastan ett bryt. Atminstone skolan, jag tog extra langa raster, satt ute pa skoltrappan och bara orkade inte. Men sen fick jag en glass av Soren, samt en trevlig pratstund med honom och Bern, och nar jag kom hem lag ett brev fran Jennifer pa vardagsrumsbordet. Pa det en god middag pa indiska restaurangen med Ying, och det blev en hemskt bra dag anda. Och idag var skolan ratt okej, jag blev inte ens vansinnig pa larare Zhaos falska skratt. Det ar varsol, roda hippiekjolen pa, och Lunasa i horlurarna hela dagen. Strandpromenad med tyskarna, lite plugg, lite kaffe. HSK-boken ger mig redan huvudvark, men det gor ingenting.

Om allt gar som det ska aker jag och Nicola till Korea om drygt tva veckor. Aterkommer nar jag faktiskt vet nagonting.

Alla alskar listor. Tror jag.

Topp 3, veckans latar:
- Sitting med Cat Stevens. Hade glomt vilken rost karln har.
- Taylor's Bar, 4 AM med Lunasa. Plotsligt ar man tillbaka pa Soldalen, och ar 16 och nykar.
- Somliga gar med trasiga skor med Cornelis. Aterupptackt.
BUBBLARE: Hunter med Bjork. Mest for raderna "I thought I could organize freedom / how Scandinavian of me."

Topp 3, veckans Qingdao-mat
- Koreansk potatissoppa. Som kott och potatis, fast starkt och gott.
- Mi xian (risnudlar). Soppa med nudlar, gronsaker, kott, agg, allting. Intas lampligen i sallskap med Nicola.
- Mango. Det ar sasong for sma, sota mangos. Vansinnigt gott.
BUBBLARE: Jin yu bing (guldfiskkaka). Innehaller inga guldfiskar, mer som en liten vaffla med fyllning av roda bonor. Sott och gott, mycket bra internetcafe-snack.

Tror bestamt att vaxlingskursen borjar bli battre igen. Och sa karaoke i helgen. Saker ar som de ska. Men jag fattar inte vart mars tog vagen. Manaden ar uppenbarligen, och jag har ingen aning om var jag befann mig medan den pagick.


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag tänkte på Cat Stevens häromdan; funderade på vilken låt som är bäst. Kom förstås inte fram till nån, men Sitting är ju en stark kandidat.

2009-04-02 @ 17:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0