Och skoljer bort allt som inte ar musiken

och du ar som jag nar du dansar
har aldrig traffat nan som du
och du ar som jag nar du dansar
musik nonstop till slut


   Det var en bra helg i Qingdao.
   Det var en solig fredag med kaffe och ett sista ryck med veckans pluggande. Det var en takterass med utsikt over Beach no 1 och upplysta skyskrapor. Det var det spontana lyckoruset som alltid sprider sig i kroppen nar jag hor bra livemusik, och med detta kom ytterligare overtygelse om att Beijing ar Platsen, platsen jag maste tillbaka till. Det var sota poppojkar med tajta jeans och en rockerkinesiska med osymmetrisk frisyr. Det var Qingdao-ol och en Long Island ice tea lika stark som nagot kamrat Kristiansen hade kunnat blanda pa en Golfvagsfest. Det var tva tyska vanner med cigaretterna i hogsta hugg, det var dansdansdansa till galet catchy synthriff. Det var ett kinesiskt Sigur Ros pa en fransk restaurang, det var till och med dans pa Le Bang. Det var ett aterseende av fransmannnen jag traffade i Yunnan och ett mattligt nyktert samtal pa kinesiska med honom (han ar en riktig fransman, pratar usel engelska). Det var varmt, hogljutt, underbart.
   Det var en inte fullt sa solig lordag som borjade med paskbrunch pa dormtaket (standigt dessa tak!). Det var riktig ost, jordgubbar, agg malade med tuschpenna och tyskt hallonte. Det var vantan som mynnade ut i ett nordigt samtal om Beatleslatar, det var en taxifard till New York Bar. Det var Qingdao's finest i form av Dama Llamas och en italienare som skrattade at Zhong nan hai-laten ("som cigaretterna?!" "ja, som cigaretterna!"). Det var basdunk och synthslingor, skralsang och gu qin. Det var kvallsmat pa McDonalds och en illvralande Ying. Det var nagot som kandes som en treminuterskyss men som i sjalva verket bara var en mjuk hand runt nacken och en opersonlig kindpuss. Det var en cd med blankt omslag och ett pipande i oronen pa vag hem genom ett fuktigt Hong Kong Garden.

   Det var en lat sondag med en langsam promenad i en overbefolkad Zhongshan-park. Det var en miljard nyutslagna korsbarsblommor, det var bedovande vackert mitt i trangseln och tjattret. Det var en bakfull sambo och Hang on the box i cd-spelaren.
   musik non stop till slut
_ _ _

Och det var en javla utlaggning. Nu ar det pluggvecka, fixa infor Korea-vecka, skarpa till sig-vecka. Forsoker ata billig mat, men rakade likforbannat kopa ett par skor pa rea. (Ja, mamma, jag kopte ett par skor, utan att nagon sa at mig att gora det.) Imorgon ska vi till The Room och roka vattenpipa, pa torsdag ska jag packa, pa fredag aker jag till Seoul.


Kommentarer
Postat av: mamma

Hä ta sä, sa mordbrännarn.

2009-04-14 @ 17:43:07
Postat av: Sanna

Anna, jag saknar dig. Kom och festa med oss snart!

2009-04-14 @ 19:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0