Massage (och rykten om Ronny)

Forkylningen har inte blivit mycket battre. Fast jag pallrade mig till skolan bade idag och igar. Det kanns sa lojligt att stanna hemma nar det tar typ fem minuter att ta sig fran sovrummet till klassrummet. Lektionerna ramlar pa som forut. Jag pluggar inte riktigt tillrackligt, dock. Fast igar var jag duktig och pluggade massor. Akte in till stan, slog mig ned pa Starbucks och gjorde laxor i tva timmar. Sen traskade jag ivag till Jiangxi-vagen, och stod en bra stund och vantade pa Shane, Soren och Alex som vimsade runt i en taxi. Vi hade namligen bestamt oss for att dra till ett massagestalle, ett som Shane varit pa forut. Blind expert massage star det pa den roda skylten utanfor, och det ar precis vad det ar. Det ar nagon slags tradition att blinda manniskor utbildas till massorer har i Kina (eller kanske pa andra stallen ocksa?), och de borde ju vara extra lampade for sadant, med tanke pa att de borde ha battre kansel an seende. Hur som helst, en timmes helkroppsmassage blev det. Det kostade 35 yuan. Ibland alskar jag det har landet. Men javlar vad ont det gjorde. Antingen var massoren forbannat hardhant, eller sa ar hela jag ett vrak. Nagra punkter pa axlarna och pa ryggen var sa omma att jag fick kampa for att inte vrala rakt ut. Men jag tror att det gjorde gott, trots att jag kanner mig latt misshandlad idag. Hadanefter blir det massage en gang i veckan. 

Nu har jag traffat tva till svenskar som ocksa pluggar pa Haida (i klassrummet bredvid mitt). En kille fran Ostersund vid namn Olle, samt en medelalders kvinna vid namn Ann. Bosatt i Falun, haha. Varlden ar fanigt liten. Det kandes konstigt att prata svenska (trots att jag pratar i telefon med Per ibland), det ar som att munnen blivit lite ovan vid ljuden, som att det kravs lite anstrangning. Konstigt.

Det ar alltsa fredag, och jag ska INTE ut och harja ikvall. Eller, jag vill ut, men jag vet sa val att jag aldrig blir frisk om jag inte stannar hemma. Banne mig. Jag ska stanna hemma och kolla pa tv och ata chokad ikvall. Inget mer. Punkt. Fast det ar ju cross-dressing-party pa Le Bang... Jag hade stora planer for The Fabulous Return Of Ronny Hallpers. Hade till och med fatt Alex att lana ut sin rutiga skjorta. Men det far bli en annan gang. Jag ar inte pigg nog for nat sant. (Detta ar den officiella verisonen. Dock vill vissa kallor gora gallande att Ronny Hallpers i sjalva verket inte tors ga nagonstans utan sina bastisar Francois och Heinrich. Ronny sjalv havdar bara att "de dar javla fjollorna kan jag val klara mig utan", dock utan nagon storre overtygelse.) Kanske drar jag (eller Ronny) ut nagonstans imorgon istallet.

Nu ska jag traska till lararkontoren och lamna tillbaka ett papper och fa tillbaka min deposition for detta papper. Sen ska jag kanske traska ner till stranden. Det ar nastan lojligt klart vader idag, man ser faktiskt precis var gransen mellan himmel och hav gar, dar det annars bara brukar vara nagot som flyter samman i vitt-gratt-blatt. Ska helt enkelt bara sitta och se pa havet ett tag. Det ar en av de basta sakerna med att bo har.

Ledig hela nasta vecka. Chengdu-resan gick at skogen, det tog for lang tid och da ville inte Laura och Soren langre. Kanske aker pa nagra mindre utflykter under veckan, ingenting bestamt an. Som det ska vara.

Kommentarer
Postat av: Ashi/Francois

1: OmG Ronny>3! hetast ever!!

2: Eet eeeez ce cool zat yo go partii

2008-09-30 @ 00:10:15
Postat av: Sanna

Det är klart Ronny inte ger sig iväg någonstans utan sina homeboys. Då skulle han kanske bli uppäten av stadens bögpopulation. Och det vill vi ju inte.

2008-10-02 @ 20:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0