Fjorton dagar

Det kanns som att jag varit i Qingdao hur lange som helst. I sjalva verket ar det bara tva veckor sen jag kom hit. Att tanka sig att jag ska vara har i ytterligare kanske 40 veckor kanns helt galet, men ganska bra. Just nu langtar jag faktiskt lite efter hosten, det blir mysigt att gomma sig i ylletrojor (eller koftor, sa klart) och varma sig med en kopp te. Host och hav, det blir nog bade forjavligt och underbart.

At lunch med Liu Bing pa den hemska Jusco-gallerian. Gillar henne verkligen, hon ar cool, smart och rolig. Och lagom hjalpsam med kinesiskan, rattar mig ibland, men utan att vara otrevlig pa minsta vis. Vi akte till Carrefour, dar jag kopte en ful liten bandspelare for att kunna lyssna pa horforstaelse-banden. Lite 90-tal med kassetter... Naja. Efter detta lilla inkop drack vi is-kaffe pa Starbucks, sedan atervande jag till campus. Tvattar klader och sloar vid datorn. Ska snart rycka upp mig, och hanga kladerna och gora laxor. Banne mig.

Jag har inte badat an. Dumt. Ska gora det den har veckan.


Traffade en annan couchsurfing-manniska igar, forresten. Yizhe heter hon, hon pluggar ocksa har pa Haida. Jag vet inte vad jag ska tycka om henne. Vi forde en marklig konversation, dar hon pratade engelska och jag svarade pa kinesiska. Vi gick runt lite bland Mykal-gallerians alla kladaffarer, och jag blev praktigt irriterad nar hon gnallde over kladerna jag kollade pa. Hon har en mycket bestamd uppfattning om hur man ska och inte ska kla sig nar man ar 20, "det maste vara farg!". Jag tror att svenskar och kineser har lite olika uppfattning om klader, arligt talat. Hon pekade pa nagra grejer som hon havdade ar vad kinesiska 20-aringar brukar kla sig i. Jag tyckte mest att det sag ut som nagot som svenska 13-aringar skulle ha pa sig... Och nar jag tanker efter brukar kinesiska tjejer i min alder vara valdigt rosa och glittriga. Om Yizhe kande mig pa riktigt skulle hon veta att rosa och glittrig ar det sista jag vill vara. Hur som helst sa hon att hon kunde ta mig med till "fake street", en gata med en massa piratkopierade markesklader. Det blir en upplevelse att handla klader med henne, kanske hinner vi borja slass innan det ar over...

Jag ar trott. Sov lojligt lange igar, kunde darmed inte sova inatt. Skarpning idag. Jag ska plugga mig trott.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh, Anna! Kan du inte börja köra på rosa och glittrigt! Det skulle vara så underhållande. För mig. Inte dig.

2008-09-17 @ 14:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0