The heart of Saturday night

Lordag, vi har haft lektioner for att kompensera att vi missar mandag och tisdag med anledning av manfestivalen (eller vad den nu heter pa svenska). Imorgon ska man ata mankakor och titta pa manen.

Det ar en genuint bra dag idag. Igar kande jag mig som en idiot i skolan, dar jag satt och sag forvirrad ut utan bocker. Hangde med nagorlunda, men det var uppenbart att lararen inte trodde att jag gjorde det. Men idag hade jag bockerna, hangde med bra, fick berom for mitt uttal ("du pratar bra, ska du inte vara i D-klassen?), och allt flot fint. Jag kommer att fa slita i C-klassen, men det kan nog vara en nyttig provning for mig att kampa lite i skolan.

Efter att vi slutat kastade jag mig pa en buss in till stan, dar jag at lunch med en koreanska vid namn Hyeon. Hon raddade min forsta dag pa universitetet, nar jag var ensam och forvirrad och inte hade nagon att prata med. Jag gick forbi ett gang koreaner och hon ropade dit mig och fragade om jag ville ha nat att dricka och vi smapratade lite. Idag var vi pa ett stalle som heter Greenery Cafe; at god och hyfsat billig mat och pratade en massa. Hon ar genuint jattetrevlig, ska defintivt se till att traffa henne igen.

Hade ett litet duktighetsryck och stadade mitt badrum, med saker jag kopt pa Jusco. Jusco maste vara varldens vidrigaste stallen. Jag hatar enorma supermarkets. Kanske ar jag lite for mycket vanstermuppig idealist for sana stallen. Ett ar pa Bona har satt sina spar. Naja. Efter stadningen pluggade jag lite ord, drack te och at mork choklad inkopt pa Arlanda. Satte mig sedan i fonstret och lyssnade pa Tom Waits. Jag har ett Waits-ryck nu (igen), han ar varldens basta. Det ar bara sa. Jag alskar Tom Waits, jag alskar allt han gjort, fran Closing Time till Orphans. Sittandes pa fonsterbradan lyssnade jag pa Blood Money, varsta skona konstigt skruvade kanslan att lyssna pa den en dag da allting kanns bra. Forsta laten heter Misery is the river of the world, dar Mannen Med Rosten radar upp misantropiska konstateranden.

The higher that the monkey can climb
The more he shows his tail
Call no man happy 'til he dies
There's no milk at the bottom of the pail

God builds a church
The devil builds a chapel
Like the thistles that are growing
'round the thrunk of a tree
All the good in the world
You can put inside a thimble
And still have room for you and me

If there's one thing you can say
about mankind
There's nothing kind about man
You can drive out nature with a pitch fork
But it always comes roaring back again

Misery is the river of the world
Misery is the river of the world

Likforbannat blir jag genuint lycklig av den har laten just nu. Tom Waits ar bast.

Ikvall blir det koreansk mat och karaoke.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du är så duktig Annapanna! Ska du inte börja D-klassen;P

2008-09-14 @ 09:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0