For ja ha fatt jobb pa Pyramidbagerie

Igar pa bussen dok upp den gamla Dokott-hiten "Nybaka bro" upp i huvudet pa mig. Nu nynnar jag pa den hela tiden, och anstranger mig for att inte borja skratta for mig sjalv (det ser sa galet ut att skratta for sig sjalv). Men allvarligt talat, vilken lat. Tanker pa Ludde och Marie i Psykbunkern (och inspelningen av Folkol a dunkadunka, med allt vad det innebar), och pa vara oskyldiga Stiftsgardsdagar. 
Bast ar vers tva med gnall pa Jarnamal: "Daniel Karlsson, hort faaan ha du viri ti dag, je var fan toku pa da, du ha ju for fan int salt en limpsnutt pa tva vickur! ...fy fan."
Herregud vad fel det blir utan de tre sista bokstaverna i alfabetet. Naja. Jag kanske skulle kunna fixa svenskt tangentbord, det finns redan engelskt, kinesiskt, ryskt och koreanskt pa den har datorn.

ES03-Stina kommer tydligen hit till Qingdao idag eller imorgon med anledning av olfestivalen, hoppas att jag kan traffa henne. An en gang, det vore schysst att prata lite svenska. Inte for att jag kommer att glomma bort det, men det ar anda skont att prata utan att tanka alls. Engelskan flyter ju bra, men det ar anda inte samma sak som svenska.

Funderar pa att dra till havet och bada. Fast jag vet inte om jag orkar. Och jag tror att jag kommer att bli utstirrad. Far gora det imorgon, och ta med mig lite folk sa att vi kan bli stirrade pa allihop.

Drar eventuellt till Chengdu nasta vecka. Men inget ar klart an.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0