B eller C

Beslutangesten vilar tungt pa mina axlar.

Efter tre B-lektioner tyckte jag att det kandes lite segt, och de nya orden i boken var ganska fa. Det kandes lite som att borja om fran borjan med den fruktansvarda "New Practical Chinese Reader", lite hej hej jag ar utbytesttudent jag kommer fran Frankrike var kommer du ifran jag bor pa sjunde vaningen. Det dar kan jag ju redan. Jag forstod texterna utan nagra som helst problem. Och det kan ju tyckas vara en bra grej, men samtidigt ar det nog ett tecken pa att jag inte kommer att fa ut sa jattemycket av B-kursen. Sa jag testade C. Och jag veeet inte hur jag ska goraaaa. Jag hangde med ganska bra pa C-lektionerna ocksa, aven med dagens larare som pratade jattefort. Alltsa verkligen, tokfort. Det ar mangder av nya ord, och mycket ny grammatik. Om jag hoppar pa C sa maste jag raplugga framover, jag maste bade hanga med i C och forsoka komma ikapp lite genom att sitta med B-bockerna pa egen hand.

Baah, jag kan inte bestamma mig. Jag ar radd att det kommer att bli luckor i mina kunskaper om jag hoppar pa C, som ju ar lite over min niva. Fast samtidigt tanker jag ju bara vara har i ett ar, och da borde jag forsoka pressa mig sa mycket som mojligt, for att fa ut maximalt av aret. Och B blir nog lite segt. Det lutar at C. Jag orkar plugga hart, tror jag. Jag borde plugga hart, for att ta vara pa tiden. Jag tror att jag gar till kontoret och byter till C imorgon. Ska bara vela lite till.

Idag har jag gjort halsoundersokningen som kravs for att fa studentvisum. Efter en del forvirrat letande hittade jag fram till Shandongs resehalso-nanting, dar det vankades EKG, lungrontgen, blodprover och nagot slags ultraljud. Det gick ovantat smidigt for att vara i Kina, och nasta vecka skickas provresultatet till skolan.

Basta laten just nu ar Cathedral med Crosby, Stills & Nash. Annars ar Donovan nice ocksa.

Nu ska jag ga upp till mitt rum och dricka min dagliga kopp kaffe.

Kommentarer
Postat av: bozzy

chelvklart do ta C, min cheffieboy veerscha smart inte dom va!

2008-09-11 @ 13:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0