Ziyo

Middag pa indiska restaurangen med Ying. Hon klagade over att hon blivit tjock. Hon ar typ lika fet som min lillebror Anders (fast kortare). Jag bara suckade at henne. Efter maten letade vi oss (med viss svarighet) fram till Creative 100, nat slags konst/musik/nanting-hus. Dar spelade Beijingbandet Ziyo, och det var en riktigt schysst spelning. Jag marker att mina krav sanks har i Kina; hade jag sett ett likadant band i Sverige hade jag varit foga imponerad, men har blir jag rent lycklig av att hora ett riktigt band som spelar sin egen musik, aven om det bara ar vanlig, inte sa himla spannande gitarrock.
Efter spelningen pratade jag lite med den ena gitarristen (som var jattesnygg). Sa nat fanigt om att det var en bra spelning, och fragade var de brukade spela i Beijing. Mao livehouse, och Yugong Yishan, sa klart. Tydligen bor gitarrsnubben i narheten av var alskade hutongcafe-gata som jag alltid glommer namnet pa (Nan luo nantingnanting). Det kandes bra att kunna saga att jag bott vid Jiaodaokou, och darmed liksom ha nanting gemensamt med den snygga gitarrsnubben. Kopte deras EP, konstaterade imorse att den ar helt okej. Gitarrsnubben heter Wang Hui, och basisten ar tydligen namne med allas vart fyllo Zhang Jie. Haha!

Om resten av aftonen finns inte mycket att saga forutom att jag inte fattar varfor jag hanger med till Le Bang varenda helg. Sa javla roligt ar det verkligen inte. Igar var det snarast ganska trakigt. Det enda roliga var Alex vansinniga skratt nar Shane borjade kittla honom. Jag har aldrig hort nat liknande. Inne pa Le Bang traffade jag for ovrigt en katt. Den satt pa andra vaningen bredvid trappan och sag skrackslagen ut. Tacka fan for det, en katt pa en nattklubb. Alex sa att den bor dar, han hade sett den forut. Jag slog mig ned och klappade den arma varelsen en stund, dar den lag ihopkrupen under en stol och darrade. Hade jag haft en storre vaska hade jag stoppat ner katten i den och tagit med den till mitt rum. Det hade varit en valgarning.

Klockan ar tre, jag ska maila Marie och sedan plugga och dricka kaffe. Ikvall drar jag mojligen till Lennon Bar (som jag tror ar ett lugnt stalle), annars haller jag mig hemma. Imorgon ska jag ata lunch med Yizhe. Maste fraga henne varfor det star pa hennes couchsurfing-sida att hon beundrar Putin. Liksom... Putin? Okej for Gandhi, eller Nelson Mandela, eller nastan precis vem som helst forutom Putin. Fast kineser tycks ha en ganska marklig bild av politiker. Forra helgen traffade jag tva ganger pa folk som sa att de gillar Hitler. Den ena heilade till och med. Att forsoka havda att det inte riktigt ar okej att saga och gora sa har ingen effekt. De var inte med i andra varldskriget, och de verkar mest betrakta Hitler som en effektiv och stark politiker, vilket ju forvisso ar sant pa sitt vis. Men anda. Man marker att man ar langt fran Europa.

Veckans ord, hamtat fran Uarda-akademiens ordlista:
BASKET Person som avstar helt fran korgboll.

Jag tanker varje gang att jag ska skriva ett kort inlagg. Det tycks dock vara helt omojligt.

Kommentarer
Postat av: sanna

Vad är det för mening med korta blogginlägg? De är som att äta pyttesmå portioner mat à la Nouveau Cuisine som man bara blir hungrigare av. Ergo: meningslösa.

Fortsätt med de, av okunniga, så kallade "tegelstenarna". (Vi lite mer litterärt bevandrade inser att en tegelsten är något i stil med Morgans älskade "A DJ Saved My Life", alternativt den här kommentaren.) De är precis lagom.

2008-10-28 @ 22:28:22
Postat av: Gilgamesh

Ja, jag som numera är en högst hängiven anhängare av de eminenta litterära studierna som vi mänskliga kan tacka vår lyckliga stjärna över att få del av, anser att du bör skriva något i stil med Odyssen och Illiaden eller varför inte fortsätta på den bana som du tycks slagit dig in på: Ulyssess



:P

2008-10-30 @ 16:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0