Hippie go lucky

Dagen borjade med sojamjolk (med Pikachu pa locket) och Hair-soundtracket. Man borde borja alla dagar med galna basgangar och en hippiekor som sjunger "Peace! Flowers! Freedom! Happiness!" om och om igen. Fast da kanske man borjar knarka.

Och sa prov. Javla prov. Larare Sun suckade over oss nar vi sag ut som fragetecken efter att hon last upp en text om mentalsjukdomar och tyckte att vi skulle ha fattat nog for att svara pa fyra fragor. Vi hade nog alla god lust att vrala MEN HALLA DU LASER PA KINESISKA OCH KINESISKA AR ETT RATT SVART SPRAK FAKTISKT, men ingen gjorde det, givetvis. Jag tror hur som helst att jag ska kunna fa godkant pa provet. Nu aterstar bara tva prov, ett i morgon och ett i overmorgon. Baaa.

Sen jag forklarat for Soren att den lilla morkgrona saken jag har i vaskan ar Forsvarets hudsalva undrar han vad det ar for en javla arme vi har i Sverige. Jag menar, lappcerat med vaniljdoft. Ronny Hallpers nickar instammande och mumlar nagot som later som "javla fjollfasoner". Anna sparkar honom pa smalbenet och ber honom halla tyst. Forsvarets hudsalva ar tidernas livraddare.

Har agnat kvallen at att springa tolv rundor pa idrottsplan, sms:a med Yizhe och ata middag. Eller middag och middag... majs fran snabbkopet, ett tofufyllt brod och tva lammkottsspett fran matgatan. Gott var det i alla fall. Utan tvekan vart fyra kronor. Resten av kvallen ska jag plugga och fortsatta eftermiddagens Jefferson Airplane-frossande.

Och jag fnissar fortjust av lycka pa grund av ett visst mail om en viss LP. Du ar bast, manniska. 

Igar traffade jag en persisk prins pa Starbucks. Han hade vackra hander och hade rest runt i hela varlden. Intressant.

Nasta gang larare Hu sager att jag ar fran Schweiz kommer jag att klappa till henne. RUIDIAN, dumfan. Inte Ruishi.

Peace! Flowers! Freedom! Happiness!
Peace! Flowers! Freedom! Happiness!
Forlat. Det maste vara min blommiga kjol som slagit sig pa huvudet.

Kommentarer
Postat av: Sanna

1) På Björkö sjöng man i kör, den första sången vi lärde oss var "Let the sunshine in" från Hair. Sedan sjöng man den på alla Skolavslutningar och skolstarter. Förrutom på vår student tyckte körlärarna. Jag gjorde en kupp och tvingade alla att sjunga den iallafall.

2) Inte för att jag är för matchomansfasoner, men Sören och Ronny har faktiskt en poäng. Ryktet säger iofs att man i en nödsituation ska kunna äta upp skiten och då kanske doften gör det mer tilltalande. Men ändå. Vanilj...

3) När Smårs får höra talas om den persiska prinsen kommer han att bli galen av avundsjuka. Peter Jöback och allt det där.

4) Vad är grejen med Sverige och Schweiz? Varför måste de blandas ihop på helt andra språk också?



PS. Berättade Ashi att vi tittade en på random film och vem dyker upp i en biroll om inte Tom Waits? Det var underhållande.

2008-10-29 @ 14:30:21
Postat av: Sara.

hej allt bra? kolla gärna in min blogg och lämna gärna en kommentar:)

2008-10-29 @ 14:32:51
URL: http://gaddii.blogg.se/
Postat av: Ashi

Men hallå! Den enda persiern du ska vila ögonen på är mig, MIG!svartsjuk

Dessutom är händer såå 2007!(och lite 2008)

ska vi inte satsa på fötter istället? :P



Till Sanna: Äh Heathliff är säkert en kort Japannörd med för mycket fritid. M-hm

2008-10-29 @ 23:43:43
Postat av: Your Humble Narrator

Sanna: Jag vet inte riktigt vad som ar grejen med Sverige och Schweiz. Europeer (vissa) och amerikaner blandar ihop det for att namnen later lite lika. Kineser tror att det ar samma sak, eller att det har nagon slags nara koppling. Jag forsoker havda att nej, jag vet ingenting om Schweiz, Schweiz har ingenting med Sverige att gora. Tre minuter senare fragar folk igen "sa, det ar ni som gor klockor, eller hur?". Jag hatar Schweiz.



Ashi: Hander ar det som galler hela tiden. Inget att gora at. Och sjalvklart ar du min forstapersier, men man maste val fa ha en stand-in sa har pa andra sidan jorden? Prins Pasha, haha! Fast han ar ju inte alls nan prins, det bara lat snyggt att saga sa. For ovrigt ar han uppvuxen i Kanada. Men han ska nog kunna gora Smars avundsjuk anda. Mwaha.

2008-10-30 @ 02:22:23
Postat av: marit

jag får säga detsamma om din blogg anna! kul att läsa om ditt kinaliv. helt konstigt ju, andra sidan jordklotet och allt.. Är du gul nu?

2008-10-30 @ 11:52:46
URL: http://tantmarit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0