Dubbelkofta

Idag tar jag mig sjalv ett steg langre och gar kladd i TVA KOFTOR! Mest for att jag ar forkyld, och det ar 17 grader varmt i mitt rum. Varmen slas pa om tva veckor. Men anda. Dubbelkofta! Det ni.

Spellista, sen eftermiddag, 1/11 2008:

This is the life - Amy MacDonald
Alla visa man - Ebba Gron
I say no -  Anna Ternheim
All my senses - Mando Diao
USSR - Slagsmalsklubben
Kontroll pa kontinentet - Kaizers Orchestra
Summerbreeze - Johnossi
...ingen neratsang - Thastrom
Viva forever - Spice Girls
Nine while nine - Sisters of Mercy
Pussycat - Timo Raisanen
Hjortjagaren - Tant Strul
Moderna man - Imperiet
Long before rock n' roll - Mando Diao

Antar att ratt person vet att kanna sig traffad. Ibland ar man lite cheezy.

Och igar kvall pallade jag (nastan) Yat Khas Yenisei Punk. Brot bara ihop litegrann. Det ar ett steg i ratt riktning.

Pratade med mamma och pappa idag. Sadant som gor mig glad. 20 cm sno i Mockfjard nu. Sadant som far mig att langta hem, aven om det ar lite tidigt med forsta snon i slutet av oktober.

Om en timme ska jag ata middag med min favvobrittiska Nicola. Hon ar den andra manniska jag traffat (Ashi var den forsta) som hallit med mig om att Tom Waits ar bra. I vanliga fall sager folk "Eh... vem ar det?", eller sa skakar de bara pa huvudet. Men Nicola hoppade till av fortjusning nar jag namnde Mannen Med Rosten, och borjade glatt prata om The Black Rider och Mule variations. Bra kvinna, det dar.

For ovrigt undrar jag (efter mer tittande pa BBC World) om Yoda ar med i staben bakom Barack Obama. Hur forklarar man annars att hans slogan tycks vara CHANGE WE NEED?


Kommentarer
Postat av: mamma

Allt handlar om betoning, vilket du säkert märkt i Uarda-akademins förträffliga ordlista.

2008-11-04 @ 09:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0