Guitar Hero III

Ledig dag, inte plågsamt alls. Kollade på en dålig kinesisk film på förmiddan. Och så regn, och mer regn. Perfekt ursäkt för att sitta inne på spela Guitar Hero tills man får ont i fingrarna. Beroendeframkallande är bara förnamnet, för det måste vara världens bästa tv-spel. Inte för att jag spelat så mycket tv-spel, egentligen, men jag vet inte vad som skulle slå Guitar Hero. Det är ju genialiskt, och påminner om sådant som trots allt var bra med Motala. Vattenpipa, Guitar Hero och rödvin, typ. Fast jag försöker att inte tänka på Motalahösten så mycket, den känns som något av ett misslyckande. Tur att Beijingvåren blev desto bättre.

Hade en schysst söndag hos Per med en massa te och kinespop. Sov över tills idag, och tyckte synd om stackarn imorse när han släpade sig upp klockan fem och cyklade till jobbet. Det är hårt att vara arbetare.

Imorgon skickar jag nog ansökan till Ocean University of China. Pratade med Xiaojing idag och fick lite hjälp med ansökningspapperen, så nu ska de iväg så snart som möjligt. Förhoppningsvis löser sig allt som jag tänkt mig, och då drar jag i österled i slutet av augusti. Jag har ris och rätter-abstinens! Ge mig jia chang doufu, nu!

Lyssna på: PJ Harveys senaste: White Chalk. Jag och Jonas sa nån gång att hon var världens vackraste kvinna, och det är hon kanske. Hon är utan tvekan en av världens bästa kvinnor och White Chalk är i alla fall galet vacker.

För övrigt undrar jag om det är någon alls som tycker att FRA-lagen är en bra idé? Har inte hört en enda människa uttala sig positivt om den, och ändå verkar det som att den kanske kommer att röstas igenom. Länge leve demokratin.

Och Svante och jag fortsätter med vår eviga betapet-duell. Det är ruskigt jämnt hela tiden. Jag undrar lite hur många nörd-poäng det är att spela internet-scrabble. Det är nog några stycken. Men det är ju världens näst bästa spel, efter Guitar Hero. Beroendeframkallande är bara förnamnet. 

Kommentarer
Postat av: Svante

Du lär ju fixa en internetuppkoppling i Kina, de här månadslånga uppehållen i betapetandet är minst sagt irriterande!

2008-06-17 @ 12:42:04
URL: http://www.ankeborg.nu
Postat av: Marie

Frågan är om Guitar Hero verkligen kan slå Super Mario på åttabitars nintendo...

2008-06-17 @ 19:46:24
Postat av: Ashi

Läste någonstans att White Chalk var ett "projekt" Pj Harvey tog sig an för att lära sig spela piano....det är coolt!

2008-06-17 @ 23:24:10
Postat av: Sanna

Nu blir jag verkligan avis, Guitar hero, Per, politik och scrabble, allt i ett enda inlägg. Det är bara för mycket.

2008-06-18 @ 10:22:47
Postat av: Simon

ANNA!!!! HAr du Guitarhero hemma hos dig! Får jag komma hem på en match ;) vi kan dricka kaffe också,..

2008-06-19 @ 23:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0