Blogg? Ja, okej då.

Det är något med att skaffa en blogg som känns aningen löjligt. Riktigt löjligt, till och med. Jag vet inte riktigt varför. Tror att jag ska avstå från att spekulera i det, annars kommer jag bara att säga något som får mig att låta ännu mer pretentiös än jag är. Här sitter jag i vilket fall som helst och skriver på mitt första blogginlägg (om man bortser från sporadiska inlägg på kinakurs-bloggen). För jag behöver ju skriva. Hela tiden, helst. Det vittnar min nyligen ihopsamlade jättehög av det senaste halvårets fullklottrade papper om. Och om sisådär 2,5 månad drar jag tillbaka till Kina, då kommer bloggen nog rent av att behövas på riktigt, för att då och då tala om för folk att jag (förhoppningsvis) fortfarande lever och har hälsan. Tills dess är den bara en ursäkt för att spamma och spekulera.

Nu har jag haft sommarlov i snart en vecka, och jobbat på äldreboendet i tre dagar. Motalaveckorna var de stördaste på länge, det är allt jag tänker säga om den saken. Och att jag saknar Ashi och Sanna. På jobbet är allt ungefär som förra sommaren. Pensionärerna är precis lika döva som tidigare; de flesta är lite kravligare, någon enstaka är lite piggare. Tiden går ganska långsamt, men det är rätt trevligt också. En gubbe kallar mig för älskling, en annan blir lika glad varenda gång han frågar vem jag är och jag berättar att jag är släkt med Björklunds Anna. Nästan alla pratar brett mål, några gamla Mockfjärdsbor säger till och med i istället för y, så att man kan få höra att nåt är "drigt" eller att det var "kickling" till middag. Sånt gör det lätt värt att jobba där.

Dagens konstaterande är att jag fan inte borde ha körkort. Jag vet inte vad förarprövaren tänkte på den dag han godkände min uppkörning. Jag åkte till Borlänge idag för att köpa en ny bh, och jag lyckades hela tre gånger göra idiotbedömningar av trafiken och antagligen ge oskyldiga medmänniskor hjärtattacker. Kunde riktigt höra dem svära över idioten i den gröna Mercan. Ska nog hålla mig till att cykla framöver. Synd att jag hatar att cykla. Och det som är schysst med att köra bil är att man kan sitta och sjunga och prata för sig själv i bilen, utan att någon hör. Sjunga högt som satan, helst. Det är bra. Om det är bra att prata med sig själv är väl mer tveksamt, men jag har tyvärr en benägenhet att göra det.

Lyssna på: The above ground sound of Jake Holmes från 1967. 29 alldeles briljanta minuter 60-talsgalenskaper. Innehåller bland annat någon slags originalversion av Dazed and confused som kära gamla Zeppelin spelade in senare.

Idag återupptäckte jag min gamla favoritgåta:

What do you get if you cross an agnostic, a dyslexic and an insomniac?
A guy who stays up all night wondering if there is a Dog.

Själv tänkte jag undvika att sitta uppe hela natten och fundera, för en gångs skull.
Godnatt kamrater!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej hopp gummisnopp

2008-06-13 @ 23:39:36
Postat av: Sanna

Vi saknar dig med.

Och skriva bör man, annars dör man, så njut av din blogg, det tänker jag göra.

2008-06-18 @ 10:17:19
Postat av: Micha

Det är bra att skaffa en blogg! Det är trevligt att läsa. Jag är glad att jag hittade hit. Men jag efterlyser kortare inlägg och oftare uppdateringar ;) Annars är det bra ;)

2008-06-26 @ 21:44:45
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Ashi

Själv skulle jag föredra att du skrev tegelstenar till blogginlägg helst i en viktoriansk där du skriver hur svårt det är att försörja sig som författare i 1800 talets London men som tur har du...äsch nu ska jag till biblioteket och kanske låna en BOK.

Puss..

2008-06-28 @ 12:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0