Stearinljus

I believe right now if I could I would swallow you whole
I would leave only bones and teeth
we could see what is underneath
and you would be free then

Han läser en Bamsetidning i skenet av stearinljus. Han kommenterar att Skalman både har en bok om Mao Zedong och Marx "Kapitalet" i bokhyllan. Han dricker Yogite och äter förstrött några vindruvor. Han stryker mig över kinden och säger snälla saker. Senare säger jag något om att alla nog är snyggare i ljuset av en öppen eld. Jag säger det inte som en diss till varken honom eller mig, jag säger det bara för att det är sanning.

Vi äter choklad uppflugna på en timmertrave. Utsikten där på hygget är svindlande, gud vet hur många mil man ser. Josefsdal tycks ligga alldeles framför våra fötter, inget och allt är långt borta. Solen sjunker snabbt, fast han sa att den nog skulle sjunka långsamt. Jag sitter tyst, jag vill sitta kvar för evigt. Han pratar, han vill inte sitta kvar för evigt.

Och hela kvällen nynnar jag på Undertow.
_ _ _

Ska jobba i helgen, i värmen. Yay.
Började plötsligt sakna någon litelitegrann. Fast bara lite.
Lite Kaizers, sen sova.
På måndag kommer Ashi och Sanna!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vi ser fram emot det.

2008-07-27 @ 11:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0