Qingdao calling

Jag orkar inte riktigt skriva. Jag vill fan inte.

Men jag har fått antagningsbesked från Qingdao. Nu ska det fixas med läkarundersökning, visum, biljett, CSN, packning, fan och hans moster. Känns schysst att jag praktiskt taget är på väg nu. Orkar inte vara hemma, jag går omkring och är konstant otrevlig mot resten av familjen. Jag vill bort bort bort. Nu nu nu.

Helg med bio, mongolmusik, kaffe, vin och Monty Python's Flying Circus. Sämre kan man ha det.

Läs: Lotta Lotass. Kallkällan och Band II. Från Gabbro till Löväng är två av de bästa böcker jag läst, någonsin. Visst, det är lite lokalpatriotism inblandat (supersuperlokal, dessutom), men allvarligt talat... språket. Kärvt, gammaldags, eget, träigt, oändligt vackert. Läs, för i helvete. Själv ska jag snart ge mig på sista delen i trilogin.

OS-invigningen ska onekligen bli intressant. Jag gissar att den pågår i åtta timmar, och att den avslutas med åtta miljoner fyrverkeripjäser och att de spränger åtta hutongområden i luften. Samt eventuellt utrotar åtta jobbiga minoritetsfolk. Usch vad jag är elak.

Mitt nya motto är MAKE TEA NOT LOVE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0