En bra grej med att åka hem i januari

Läser på DN att det förfärliga bandet Timoteij i april reser österut för att satsa på en Kinakarriär. De meddelar att de därmed inte kommer att vara med i Melodifestivalen nästa år, och att de tror att de kommer att slå i Kina, då de är "något helt annorlunda".
Jag är rädd att de har rätt. Jag tror att risken är överhängande att de slår igenom med dunder och brak, att de snart hörs i högtalarna utanför varje frisörsalong och är på tv var och varannan kväll. De har ju allt: plastig produktion som kommer att falla mainstreamkineser i smaken, långa smala ben och väldigt blont hår, samt något som påstås vara inslag av svensk folkmusik, vilket ju bara gör det hela än mer exotiskt. Det kommer att gå strålande.
Men vid det laget är jag hemma i trygghet i Sverige, och fram tills dess kan jag ägna mig åt att spekulera i hur de kommer att översätta bandnamnet till kinesiska. Dimutai?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0